کمپرسور اسکرو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

 

کمپرسور اسکرو در واقع نوعی کمپرسور برای فشرده سازی گاز است .کارکرد کمپرسور اسکرو به این صورت است که پیچ های دندانه دار که به آن ها روتور گویند به صورت نر و ماده درون یکدیگر می چرخند. کمپرسور اسکرو توسط مکنده هایی هوای بیرون را ساکشن میکند. سپس هوا به داخل فاصله ی بین کمپرسور و روتورها وارد میشود. با چرخیدن روتورها درون کمپرسور اسکرو کم کم خلا ایجاد شده و گاز به جلو هدایت میشود و تکرار این عمل باعث فشرده شدن گاز درون کمپرسور اسکرو می شود. فاصله ی بین روتورها و بدنه ی کمپرسور باید متناسب باشد زیرا زیاد بودن این فاصله کارایی کمپرسور اسکرو را تا حد زیادی کاهش میدهد.

از کمپرسور اسکرو در مکان هایی که کمپرسور پیستونی جوابگو نباشد استفاده میشود. زیرا کمپرسور اسکرو دارای مکش و دهش پیوسته است ولی کمپرسور پیستونی موج ضربه ایی ایجاد می کند. در حقیقت کمپرسور اسکرو با نوعی مکانیزم دورانی گاز را فشرده می کند و مناسب مکان هایی است که به حجم هوا با تراکم بالا نیاز است مانند چکش های بادی.

کمپرسور اسکرو دارای دو نوع کمپرسور اسکرو خشک و کمپرسور اسکرو روغنی می باشد. در نوع اول کمپرسور اسکرو بدون هیچ گونه روغنی کار می کند و مناسب برای صنایع غذایی و دارویی است. در کمپرسور اسکرو خشک بدلیل عدم استفاده از روغن ، روتورها نمی توانند دور بالایی را تحمل کنند. به همین دلیل در کمپرسور اسکرو خشک فشار هوا تا حداکثر سه برابر افزایش پیدا می کند.

در کمپرسور اسکرو روغنی ، برای آبکاری روتورها مدام روغن به آن ها تزریق میشود. روغن پس از خروج هوا از آن جدا شده و پس از فیلتر و تصفیه دوباره به کمپرسور باز می گردد. کمپرسور اسکرو روغنی دارای اصطکاک کمتری است و درجه حرارت کمپرسور پایین تر است. این مدل کمپرسور اسکرو می تواند فشار هوای ورودی را تا هشت برابر افزایش دهد.

شرکت هوامدار با پرسنل خبره ی خود جهت ارائه ی مشاوره برای انتخاب بهترین نوع کمپرسور اسکرو در خدمت شما میباشد.

کمپرسور اسکرو...
ما را در سایت کمپرسور اسکرو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا havamadar1 بازدید : 458 تاريخ : شنبه 5 مرداد 1398 ساعت: 13:40